ورود / ثبت نام

انواع ماسک مو
نقش اصلی ماسک مو علاوه بر نرم کنندگی التیام بخشی و ترمیم بافت های آسیب دیده مو میباشد که عمدتاً این آسیب ها بر اثر دکلره کردن موها یا رنگ کردن موها ایجاد شده است.

انواع ماسک مو و نحوه مصرف آن

انواع ماسک مو یا همان ویتامینه مو به دو گروه اصلی تقسیم می شوند:
1. ماسک موهایی که داخل حمام استفاده میشوند و نیاز به آبکشی دارند
2. ماسک موهایی که خارج حمام استفاده میشوند و نیاز به آبکشی ندارند یا همان (کرم مو)
نقش اصلی این محصولات علاوه بر نرم کنندگی التیام بخشی و ترمیم بافت های آسیب دیده مو میباشد که عمدتاً این آسیب ها بر اثر دکلره کردن موها یا رنگ کردن موها ایجاد شده است.
 
 
برای مصرف ماسک موهایی که نیاز به آبکشی دارند، بعد از شستشوی موها با شامپو، مقدار مناسبی از ماسک را روی مو استفاده کنید و ۳-۵ دقیقه مکث کنید بعد با آب خالی موها را آبکشی کنید.
از تماس ماسک با کف سر خودداری کنید چون اساساً ماسک برای ساقه مو طراحی شده است و مصرف آن روی ریشه بی اثر است .
اگر بعد از مصرف ویتامینه مو به این نتیجه رسیدید که موهای شما چرب تر شده احتمالا در مصرف ماسک مو زیاده روی کرده اید پس حواستان به حجم موادی که هر بار استفاده میکنید باشد.
در مورد ماسک موهای بیرون حمام که نیاز به آبکشی ندارند باید گفت که بعد از استحمام وقتی آب مازاد موی خود را گرفتید و هنوز موی شما نم دار بود ماسک را روی ساقه مو استفاده کنید و دیگر نیاز به آبکشی نیست.
فرمولاسیون ماسک مو جوری طراحی شده که مثل قلافی روی تار مو مینشیند و از بدنه مو محافظت میکند و حالت ابریشمی و انعطاف پذیری به مو میدهد و این اثر تا استحمام بعدی روی موی شما باقی میماند.
 
ممکن است این سوال را از خود بپرسید که مصرف کدام نوع از ماسک ها توصیه میشود و یا کدام نوع ارجح تر است؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که کاملا بستگی به خود شما و به عادات شما دارد و هیچ کدام از این نوع ماسک ها بر دیگری ارجحیت ندارد ولی مصرف ماسک های داخل حمام متداول تر است.
نکته بسیار مهم و درخور توجه در مورد ماسک ها این است که در برخی مقالات به طور کاملا اشتباه ذکر شده که ماسک های داخل حمام صرفا جهت راحت تر شانه شدن موها و ماسک موهای خارج از حمام برای تقویت و آبرسانی موها میباشد، این محصول چه با آبکشی چه بدون آبکشی کاملا حالت تقویتی و درمانی دارد و اثر التیام بخش آن به مرور زمان نمایان میشود و کاربرد و فرمولاسیون آن با نرم کننده های مو کاملاً متفاوت است.
همواره به شما دوستان عزیزم توصیه میکنم برای مراقبت از موهای خودتان از محصولات معتبر و با کیفیت استفاده کنید تا اثرات مثبت و دلخواهتان را تجربه کنید.
اشتراک گذاری این پست:

مقالات مرتبط

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم