ورود / ثبت نام

خواص ماسک مو
زیبایی یکی از موضوعات مهم به خصوص برای جوانان می باشد که برای حفظ آن لازم است از ابزار های مختلفی استفاده کرد. با توجه به این که موها یکی از المان های موثر در زیبایی می باشند رسیدگی به آن ها بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل استفاده از ماسک مو می تواند در حفظ زیبایی و سلامت موها مفید باشد.

خواص ماسک مو

گاهی موها بر اثر عوامل مختلف آسیب پذیر شده و طراوت و شادابی خود را از دست می دهند. معمولا از دست رفتن زیبایی موها با نازک شدن تار موها آغاز می شود.

اما سوالی که ممکن است در این رابطه به وجود آید این است که آیا می توان از به وجود آمدن این نوع مشکلات جلوگیری کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: ماسک مو یکی از لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار مفید برای جلوگیری از نازک و شکننده شدن موها می باشد.

در واقع استفاده از ماسک مو باعث تقویت موها شده و مقاومت مو را در برابر هر گونه آسیب شیمیایی و فیزیکی افزایش می دهد. ماسک مو سرشار از مواد مغذی و تقویت کننده مو می باشد که برای نمونه می توان به روغن آرگان، امگا 3، امگا 6، ویتامین A، ویتامین E، کراتین، اسید های چرب غیر اشباع، سیلیکون، دایمتیکون و … اشاره کرد. اگر بخواهیم در رابطه با فواید این ماده مفید صحبت کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تقویت کننده مو
  • رفع وزی مو
  • درخشان کننده مو
  • ترمیم کننده مو
  • رفع موخوره مو
  • محافظ مو
  • آب رسان و مرطوب کننده مو
  • براق کننده مو
  • نرم کننده مو
  • بازسازی کننده مو

انواع ماسک مو

هنگامی که برای خرید ماسک مو به فروشگاه های عرضه کننده لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه می کنید با انواع برند های مختلف مواجه می شوید و در چنین شرایطی است که معمولا انتخاب بسیار سخت می شود. برای این که بتوانیم در انتخاب بهترین و مناسب ترین گزینه به شما کمک کنیم سعی می کنیم انواع ماسک مو را معرفی نماییم. جدا از بحث برند که یک موضوع شخصی و سلیقه ای می باشد اگر بخواهیم ماسک مو را دسته بندی کنیم می توانیم به دو گروه اصلی اشاره داشته باشیم.

 گروه اول ماسک هایی هستند که در حمام مورد استفاده قرار می گیرند و گروه دوم ماسک هایی که بعد از حمام بر روی موها زده می شوند. گروه اول را باید در زمان استحمام بر روی موها زده و به مدت چند دقیقه موها را ماساژ داده و در نهایت موها را آبکشی نمایید. گروه دوم ماسک موهایی هستند که بعد از حمام و زمانی که هنوز موها به طور کامل خشک نشده باشند و در واقع کمی رطوبت داشته باشند مورد استفاده قرار می گیرند.

البته اگر بخواهیم به طور جزئی تر در رابطه با انواع ماسک مو صحبت کنیم باید بگوییم که انواع مختلفی از آن ها در بازار موجود می باشد که دسته بندی آن ها بر اساس نوع و جنس موی شما می باشد. برای مثال می توان به ماسک موهای مخصوص موهای خشک یا چرب، موهای وز یا صاف، موهای رنگ شده، موهای کم حجم و … اشاره کرد. بنابراین در هنگام خرید ماسک مو مهم ترین مولفه در انتخاب می تواند نوع موهای شما باشد که باید به آن توجه کرد.

نکاتی مهم در رابطه با استفاده از ماسک مو

معمولا اکثر افراد بعد از تهیه ی ماسک مو توجهی به نحوه ی استفاده از آن و نکات مربوط به آن ندارند. به همین دلیل برای این که بتوانید به طور کامل از خواص آن بهره ببرید چند نکته ی کلی در رابطه با مصرف این محصول را بیان خواهیم کرد.

1_ بهتر است هفته ای یک بار از آن استفاده کنید. بیشتر یا کمتر استفاده کردن از آن نه تنها مفید نخواهد بود بلکه ممکن است موهای شما را حساس کرده و مشکلات دیگری را برای شما به وجود آورد.

2_ هر ماسک مو را متناسب با دستورالعملی که بر روی بروشور آن نوشته شده است استفاده کنید. به خصوص در رابطه با میزان مصرف حتما به بروشور محصول مراجعه کرده و آن را به خوبی مطالعه کنید. برای مثال در رابطه با ماسک هایی که در حمام مورد استفاده قرار می گیرند بهتر است مدت زمان ماندن ماسک بر روی موها را طبق بروشور تنظیم نمایید.

3_ اگر بعد از استفاده از ماسک مو احساس کردید که موهایتان چرب شده است بهتر است استفاده از آن را متوقف نمایید. چرب شدن موها نشان دهنده ی این موضوع است که شما ماسکی که مناسب موهایتان باشد را انتخاب نکرده اید و استفاده از آن می تواند برای شما مشکلاتی را به وجود آورد.

4_ اگر از ماسک مو استفاده می کنید سعی کنید از شامپوی مناسب که همخوانی با آن را داشته باشد استفاده کنید. اکثر برند ها شامپو های مناسب برای محصولات خود را نیز تولید می کنند که در صورت موجود بودن بهتر است از شامپو های همان برند برای شستشوی موهایتان استفاده کنید.

5_ با توجه به این که نوک موها آسیب پذیرتر می باشند بهتر است در هنگام استفاده از ماسک مو مقدار بیشتری از آن را بر روی نوک موها بزنید. با این کار نوک موها مقاومت بیشتری پیدا کرده و در نتیجه موخوره و مشکلات این چنینی برای شما پیش نخواهد آمد.

اشتراک گذاری این پست:

مقالات مرتبط

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم